سخنرانی مقام معظم رهبري در حرم امام خمینی: نمی شود به وعده مستکبرین و حرف‌های جلسه خصوصیشان اعتماد کرد

اخبار عمومی اخبار مسجد

881128-1

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی در جنوب تهران انجام شد.

به گزارش عصرایران، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، در حرم امام و به مناسبت بیست‌وششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی سخنرانی کردند. مهمترین بخش های این سخنرانی به نقل از سایت khamenei.ir به این شرح است:

– یکی دیگر از اصول امام اعتماد به صدق وعده الهی، و بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر است/ این که امام به مستکبرین، هیچ اعتمادی و اعتقادی نداشت، این موجب می شد به وعده های آنها اعتنایی نکند/ ما در قضایای جاری خود داریم لمس می کنیم که نمیشود به وعده مستکبرین و حرف‌های جلسه خصوصیشان اعتماد کرد.

– یکی از اصول امام، اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی است/ اسلام آخوندهای درباری، اسلام داعشی و اسلام بی تفاوت در برابر جنایات صهیونیسم و آمریکا و چشم دوخته به قدرتهای بزرگ، همه سر در یک آخور دارند. از نظر امام همه اینها مردودند/ پیرو امام باید مرزبندی داشته باشد هم با اسلام متحجر، هم با اسلام سکولار.

– خطر تحریف امام، به عنوان یک هشدار باید در گوش مسئولان، صاحب نظران انقلاب، شاگردان قدیمی امام و علاقمندان این راه باشد/ در داخل هم بعضی شخصیت امام را تحریف می کردند. آنها حتی در زمان حیات امام، حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می دادند/ بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته، حتی تا آنجا که امام را به صورت یک آدم لیبرال معرفی می کنند.

– اگر ملت ایران بخواهد هدف‌ها و راه را ادامه دهد، باید راه و اصول امام بزرگوار را درست بشناسد، نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم، یا فراموش کنیم،‌ یا خدای نکرده عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

– منظومه‌ی فکری امام دارای خصوصیات کامل یک “مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی” است. اولا متکی بر جهان‌بینی توحید است/ ثانیا این مکتب، زنده و پویا و پرتحرک و عملیاتی بود. مثل بعضی تئوری‌سازی‌های روشنفکرانه نبود که در بحث حرف‌های قشنگی است، اما در عمل کارآیی ندارد. منطق، فکر و راه امام، عملیاتی بود. به همین دلیل هم پیروز شد و پیش رفت.

– شخصیت اصلی امام در تحقق آیه‌ی «وجاهدوا فی الله حق جهاده» است. امام با آن زمینه‌های برجسته‌‌ی علمی وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و تا آخر عمر خود ادامه داد/ دو کار بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ کشور ما به‌وسیله‌ی امام تحقق پیدا کرد. یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی ظالمانه و غیرعاقلانه/ کار بزرگ دوم، ایجاد یک حکومت و نظام بر اساس اسلام بود، که این هم بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی‌سابقه بود.

– آنچه امروز عرض می‌کنم درباره‌ی تحریف شخصیت امام رحمه‌الله است/ امام را نباید به عنوان صرفاً یک شخصیت محترم تاریخی نگاه کرد. بعضی اینجور می‌خواهند. این غلط است/ امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز کرد و تاریخ خود را متحول کرد. امام بنیان‌گذار یک مکتب فکری و سیاسی و اجتماعی است.

– جامعه‌ی تشیع فقط به تاریخ گذشته‌ی خود متکی نیست. چشم به آینده دارد. در سخت‌ترین شرایط یک‌نفر معتقد به مهدویت، دل خالی از امید نمی‌داند. می‌داند که این دوران تاریکی و ظلم، این دوران تسلط ناحق قطعاً سپری خواهد شد/ اعتقاد تشیع به مهدویت به همین‌جا محدود نمی‌شود. این شعله در جوامع شیعی، در قرن‌های گذشته بوده و همچنان وجود خواهد داشت و ان‌شاءالله دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.