خبرگزاری شبستان :بی قرار دفاع از حرم حضرت زینب (س) قرار از شهادت گرفت

اخبار مسجد

خبرگزاری شبستان: شهید محسن کمالی دهقان، بی قرار دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله صبح امروز (یکم اردیبهشت) بر دستان مردم البرز تشییع شد.
________________________________________________________________________________________
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، مقام و منزلت والای شهید را چه کسی می تواند درک کند؟ و جز این نیست که شهید به عنوان یکی از بهترین و مقرب ترین بندگان خداست .
IMG14082705
از زمان اعلام شهادت محسن کمالی دهقان ، مدافع حرم حضرت زینب سلام الله در سوریه که در (۲۷ فروردین) سال جاری ، به دست نیروهای داعش به شهادت رسیده بود، هر روز که می گذشت جوانان مسجد جامع رجایی شهر بیش از پیش مشتاق آمدن پیکر او از سوریه بودند، شهیدی که به گفته مادرش برای دفاع از حضرت زینب سلام الله علیه بی تاب و بی قرار بود.

مکان تشییع شهید از فلکه اول رجایی شهر در نظر گرفته شده بود. زودتر از موعد به محل برگزار مراسم رسیدم، از این رو تصمیم گرفتم به مسجد جامع رجایی شهر بروم و قبور شهیدان گمنام را زیارت کنم.
20150421_094200

این مکان همان جایی است، که برای آخرین بار شهید محسن کمالی دهقان با همراهی عده ای از جوانان مسجد و دیگر اهالی و هیات امناء، گردهم آمده بودند و با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز کلنگ ساخت بنایی بر مزار شهدای گمنام را بر زمین زده بودند، همان جا بود، که شهید محسن کمالی دهقان به دوستانش سفارش کرده بود، که او را در آن مزار دفن کنند.

اما، روز گذشته ( 31 فرودین) ساعت 12 ظهر نامه ای به مسجد ارسال شد، که امکان عمل به وصیت این شهید نیست، همین مسئله دست مایه حرف ها و اختلاف ها شد.

خسروجردی، مدیر کانون فرهنگی کانون مسجد جامع رجایی شهر را دیدم و او متن نامه را نشان ام داد و گفت: من بعید بدانم خود شهید راضی به این همه حرف و حدیث باشد، واقعیت این است، که ما شروع به آماده کردن قبر بودیم ولی ما هم تابع تصمیم ها هستیم.

متن نامه بر روی بنر تصویر شهید قرار گرفته بود، و اهالی هر از گاهی زیر لب در این خصوص صحبت هایی را می کردند، پیش از این فضاهای مجازی دست مایه این اختلاف نظرها و بدگمانی ها شده بود.

20150421_101051

عطر عود و اسپند، فضا را معطر کرده بود، مردم در پیاده رو رجایی شهر از ابتدای فلکه اول تا مسجد جامع ایستاده بودند، بیشتر اهالی از جوانان بودند.

صدای بلندگوها شروع مراسم را اعلام کرد، از مسجد بیرون آمدم و به سمت فلکه رفتم، بغضی سنگین راه گلو مردم را بسته بود، شال های مشکی عزا بر دوش جوانان بهانه ای برای گردآوری اشک های جاری بود.

نخستین سخنران مراسم، حجت الاسلام شیرازی ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس بود، که با حضور در جایگاه در خصوص مقام شهید و شهادت گفت: شهید جایگاه الهی در نزد خدا دارد، این مقام شایسته بندگان خاصه خداوند است.

پس از آن پدر شهید کمالی دهقان بر روی سکو محل برگزاری مراسم تشییع قرار گرفت، با سلام و صلوات بر حضرت مهدی عجل الله بیان خودش را از بزرگی فرزندش آغاز کرد.

پدر شهید کمالی دهقان گفت: باعث سعادت و افتخار من است، که فرزندم را در راه رضای خدا و برای دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله به خدا بخشیدم.

به گفته وی، شهادت افتخار و تاج بندگی است، خوشا به سعادت فرزندم که جان اش را برای اسلام بخشید، سپس به تغییر مکان دفن این شهید اشاره کرد و گفت: قوانینی هست، که نمی توان از آن روی برگرداند، ما نیز تابع تصمیم هستیم، فرزندم به مزار شهدای گمنام این مسجد ارادت داشت، و ما بدن مطهر او را پس از سلامی دوباره به این مزار در صحن مسجد جامع رجایی شهر به بهشت سکینه می بریم و در آن جا او را به خاک می سپاریم.

برای لحظه ای برگشتم، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز به همراه هیئتی وارد شد، در همان لحظه سراغ مادر شهید را گرفت، مادر شهید محسن کمالی دهقان زنی با قامتی زینبی بود، قوی و محکم ایستاده بود.

تاب از دست دادن فرزند چیزی نیست که هر مادری تحمل آن را داشته باشد، به راستی شهادت فصل خاصی از قهرمانی است، که در ابتدا مادری چون مادر شهید محسن کمالی دهقان را می خواهد که با تاسی از حضرت زینب سلام الله بایستد و نظاره گر بدن مطهر فرزند شهیدش باشد.

بعد از رفتن نماینده ولی فقیه در استان البرز به جایگاه مراسم، به سمت مادر شهید رفتم، گوشه روسری اش را گرفت و گفت به کفن محسن زدم.

وه که چه با صلابت است، این مادر شهید و خواهر شهید که هر دم از مادر می خواهد دستش را بر شانه اش نهد ولی مادر محکم و استوار ایستاده است.

صفوف مردم منسجم می شود، نماز میت خوانده می شود، و خیل جمعیت به سمت مسجد جامع رجایی شهر راه می افتند.

20150421_102926
این جمعیت که اکثریت آنان جوان هستند، به پیروی از راه و مکتب شهید محسن کمالی دهقان زمزمه دفاع از ولایت را سر می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.