بزرگان انقلاب از تریبون مساجد مردم را با حقایق آشنا کردند

اخبار عمومی

IMG11035407
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، برنامه اذان گاهی “قرار” با موضوع مسجد و انقلاب اسلامی و با حضور حجت الاسلام کرمی از شبکه افق روی آنتن رفت.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: مسجد با استفاده از ظرفیت خودش توانست انقلاب اسلامی ایران را شکل دهد و ما امروز به نقطه رسیده ایم که می توانیم مدل موفقی از حکومت اسلامی و دینی به دنیا عرضه کنیم و برنامه برای دنیا برنامه مطرح کنیم. بصیرت و آگاهی مردم مرهون سنگر مساجد بوده است این انسجام از مساجد رقم خورد.

وی بیان کرد: ائمه جماعات، بزرگان انقلاب از پایگاه مسجد مردم را با حقایق آشنا کردند امروز این سوال مطرح است که امروز هم از سنگر مساجد می توانیم انقلاب را ادامه دهیم و از رسانه مسجد در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی استفاده کنیم. وقتی با مسجد توانستیم انقلاب را به پیروزی برسانیم بدون شک در قدم های بعدی نیز می توانیم قله های آرمانی دنیا را فتح کنیم. واقعیت تلخ این است که از ظرفیت مساجد آن طور که باید استفاده نکرده ایم.

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر عرصه گسترده ای از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی باز شده است و جایگاهی برای مساجد باز شده است امروز هم که آرام آرام به فضای آرمانی در حال برگشتیم به برکت رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: مساجد نباید به روش های سنتی تکیه کنند بسیاری از مسئولیت های کلیدی دوران جنگ را جوانان مسجدی هدایت می کردند، باید دانش روز در خدمت بگیریم برای زمینه سازی حضور جوانان در مسجد تلاش کنیم.

وی گفت: امروز مساجد به مراتب مسئولیتشان از شرایط زمان جنگ، انقلاب و دفاع مقدس سنگین تر است آن زمان دشمن از طریق سخت افزار وارد عمل می شد و امروز از طریق نرم افزار وارد شده است و اعتقادات جوانان و نسل جدید را نشانه گرفته است. امروز باید تلاش ما مضاعف و متناسب با شرایط جنگ باشد و مساجد را بستری برای انس کودک، جوان و نوجوان کنند.

وی خاطرنشان کرد: محتوا و برنامه های مسجد باید جوانان را با آرمان های انقلابی آشنا کند و افراد تأثیرگذار مسجد به این سمت پیش بروند که معارف و مبانی انقلاب را با زبان بسیار رسا و شیوا به این نسل منتقل کنند و اجازه حضور بانشاط و شاداب در مسجد را بدهیم مسجد امروز توانش برای مقابله با ترفندها چندین برابر قبل باید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.